---------------------------------------------
آغاز بازي
نحوه چيدن مهرهها در ابتداي بازي
ابتدا، هر بازيكن يك تاس پرت ميكند. بازيكني كه عدد بيشتري بياورد بازي را آغاز ميكند. در صورت مساوي شدن، دوباره تاس را پرتاب ميكنند (شخص آغاز كننده با همان تاس ريخته شده بازي ميكند و دوباره تاس نميريزد مثلاً اگر حريف ۲ اورده باشد وشما ۵ شما بايد ۲ و ۵ را حركت كنيد) سپس نوبت بازيكن ديگر ميشود. عدد روي تاسها نشان ميدهد كه مهرهها چه تعداد خانه بايد حركت داده شوند. مهرهها روبه جلو و با قانونهاي زير حركت داده ميشوند:
مهره با توجه به عدد روي تاس به خانهٔ باز (خانهاي كه از دو مهره يا تعداد بيشتري از مهرههاي حريف پر نشده باشد) ميتواند جابجا شود.
عددهاي روي دو تاس تشكيل حركتهاي جداگانه ميدهد. به عنوان مثال، اگر يك بازيكن عدد تاسش ۵ و ۳ باشد، او ميتواند يك مهره را پنج خانه و مهره ديگري را سه خانه جلوتر در خانه باز قرار دهد. يا ميتواند يك مهره را هشت خانه به جلو ببرد و در يك خانه باز قرار دهد (تنها در صورتي كه نقطه مياني سه و پنج همزمان بسته نباشند). خانه بسته خانهاي است كه دو مهره يا مهرههاي بيشتري از حريف آن خانه را پر كرده باشد.
بازيكني كه تاسش دو عدد برابر مياورد، اصطلاحاً جفت آورده و معادل آوردن چهار تا از آن عدد است. مثلاً اگر تاس ۶ و ۶ بياورد، بازيكن داراي چهار «شش» براي استفادهاست، و ميتواند هر تركيبي از مهرهها را حركت دهد.
بازيكن بايد تا زماني كه حركت قانوني با عدد روي تاسها دارد، حركت كند و نميتواند از عددي كه آورده صرف نظر كند. مثلاً اگر جفت ۳ آورده و فقط سه تاي آنها را ميتواند بازي كند، بايد آن سه را بازي كند.
بازيكن همواره بايد بيشترين تعداد حركت را كه ميتواند بازي كند، به اين معني كه اگر فرضاً بازيكن تاسش ۴ و ۵ بيايد به اين صورت كه اگر مهرهاي خاص را ۴ خانه حركت دهد ديگر امكاني براي بازي كردن تاس ۵ نداشته باشد اما اگر مهرهاي ديگر را ۴ خانه حركت دهد امكان بازي كردن تاس ۵ نيز برايش مهيا شود اجباراً بايد حالتي را كه امكان بازي كردن هر دو تاس را به او ميدهد بازي كند حتي اگر آشكارا به ضررش باشد.